Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRunco, Mark A.; Albert, Robert S.
TitelThe Threshold Theory Regarding Creativity and Intelligence: An Empirical Test with Gifted and Nongifted Children.
QuelleIn: Creative Child and Adult Quarterly, 11 (1986) 4, S.212-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Comparative Analysis; Creativity; Creativity Tests; Divergent Thinking; Gifted; Intelligence Quotient; Intermediate Grades; Junior High Schools; Theories
AbstractResults of divergent thinking tests (administered to 228 intermediate school students, of whom about 43 percent were gifted) and calculated correlations between creativity and intelligence measures did not support the threshold theory which posits that creativity and intelligence are related only up to an intelligence quotient of about 120. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: